IO se hitro razvija in spreminja. V različnih časovnih obdobjih nastajajo nove vloge in delovna mesta, ki jih opravljajo izobraževalci odraslih.
Petim promocijskim filmom o ključnih vlogah izobraževalcev odraslih, ki smo jih predstavili na lanskem LPoIO, smo dodali štiri nove. Tokrat predstavljamo:
- svetovalko za vrednotenje že pridobljenega znanja in spretnosti v IO,
- svetovalko za samostojno učenje v IO,
- učiteljico v programih pismenosti za odrasle in
- učiteljico v programu ZIP.
V svojih zgodbah opisujejo svojo strokovno andragoško vlogo in pripovedujejo o tem, kako so jo prevzele. Svoje delo podrobno predstavijo in pojasnijo, kdaj se pri svojem delu počutijo izpolnjene.
Med seboj se razlikujejo po diplomi v žepu, vendar jih združujeta predanost andragoškemu delu ter delovanju na področju IO. Zavedajo se, da je treba svoj odnos do različnih ciljnih skupin v IO spreminjati in prilagajati. Posameznikom pomagajo prepoznati in ozavestiti, kako pomembno je znanje, pridobljeno na različne načine, po neformalno poti, tudi nezavedno. Različne tragične zgodbe, ki jih imajo za seboj, so lahko sprožilec za žalost, slabo voljo ali neuspeh. Strokovnjakinje v pogovoru prepoznajo ovire in/ali strahove ter jih z učinkovitimi pristopi in metodami pomagajo premagovati in presegati.
Videi so bili premierno predstavljeni na letošnjem LPoIO. Dr. Tanja Možina je v prispevku z naslovom Naše strokovne poti: zgodbe, ki navdihujejo, vodila pogovor z udeleženkami in predstavila štiri kratke promocijske filme o vlogah, ki jih opravljajo.
Z videi želimo obogatiti predstavitve poklicev in vlog v IO. Vseh devet posnetkov smo objavili na spletni strani izobraževalne dejavnosti ACS: Andragoško spopolnjevanje.
Pripravo videov je financiralo MVI v okviru naloge Posodobitev sistema vstopa v poklic in napredovanje strokovnih delavcev.
Neda Đorđević (neda.dordevic@acs.si), ACS
Foto: Črt Piksi in Mitja Novljan