V oktobru je izšla nova številka revije IRE, Journal of Lifelong Learning. Prinaša 6 znanstvenih prispevkov, bolj ali manj povezanih z ocenjevanjem vpliva različnih modelov vseživljenjskega učenja. Avtorji prvega članka se sprašujejo, ali vseživljenjsko učenje vrača vseživljenjske učinke. Postavljajo nov teoretični okvir za analizo rezultatov, ki jih daje IO državljanom. V drugem prispevku je predstavljeno vzajemno delovanje univerz z namenom doseganja skupnostnega vpliva v neke vrste ekosistem. Avtorja nasprotujeta privatizaciji in tržnim pristopom, vendar poudarjata, da bi morale javne ustanove znati izpostaviti vrednote, s katerimi vplivajo na kakovost življenja v skupnosti. To velja tudi za slovensko okolje. Kako motivirati srednješolce v Gani, da se bodo želeli nadalje izobraževati na daljavo? Odgovor na to vprašanje iščejo avtorji tretjega članek v reviji. Rezultati raziskave so lahko temelj, na katerem bodo organizacije za izobraževanje na daljavo oblikovale svoje izobraževalne programe. Prispevek skupnostnih učnih centrov v Mjanmaru zanima avtorje četrtega članka. V tej obmorski azijski državi je namreč število tovrstnih organizacij za IO nenavadno naraslo. Peti članek z naslovom Se lahko o miru naučimo v šoli? je evalvacija tečaja z naslovom Človekove pravice in izobraževanje o državljanstvu.  Prepoznana je bila potreba po večjem obsegu tečaja, osredotočenju na medpredmetno povezovanje in ustrezno usposobljenem učitelju. Zadnji, šesti prispevek je primer dobre prakse – predstavlja spoznanja projekta družinske pismenosti, ki teče v Hamburgu.

V nadaljevanju publikacije so predstavljene monografije s področja izobraževanja odraslih.  Še več zanimivih člankov je objavljenih na spletu. Ste član Knjižnice ACS? Pišite nam in omogočili vam bomo dostop.

 

Priredila: Ana Peklenik (ana.peklenik@acs.si), ACS