Digital stepping stones to well-being je projekt Erasmus+, ki obravnava doseganje boljše kakovosti življenja (dobro počutje). V ta namen smo v projektu razvili digitalne tlakovce. Gre za interaktivna digitalna mikroorodja (digitalne sobe pobega), ki jih učeči se odrasli lahko uporabijo samostojno ali v skupini, v svojem zasebnem, družbenem ali profesionalnem okolju.
V projektu smo izvedli 3 aktivnosti: vprašalnik, delavnice in orodja.
Na podlagi odgovorov 150 oseb iz Slovenije, Češke in Grčije smo pripravili poročilo. Anketirance smo povprašali, kako so skrbeli za svoje dobro počutje (well-being) med pandemijo. Zanimalo nas je tudi, katerim od izbranih aktivnosti še vedno posvečajo čas. Izvedeti smo želeli, čemu so se ljudje posvetili, ko se je svet zaustavil, saj smo verjeli, da je šlo za primarni, pristen odziv.
Rezultati analize so dostopni (v angleščini). V treh sodelujočih državah smo izvedli delavnice za doseganje boljše kakovosti življenja, na spletu pa za mednarodno dejavnost.
Učečim se odraslim smo želeli omogočiti, da z enostavnimi in raznovrstnimi digitalnimi orodji spoznajo, krepijo in razvijajo svoje (temeljne) spretnosti, potrebne za uspešno delovanje v današnji družbi.
Nastalo je 20 digitalnih sob pobega. Razvrščene so v 4 sklope: ustvarjalnost, čuječnost, komunikacija in učinkovitost. Interaktivna gradiva se med seboj razlikujejo po vsebini, obliki, načinu obravnave teme, a so vsa jasna, pregledna in pisana. Za nekatere potrebujete samo nekaj minut časa, za druga pa dobrih 15 minut. Vsa interaktivna gradiva so dostopna v slovenščini, češčini, grščini in angleščini.
Reševati jih je mogoče po vrsti ali naključno, saj vrstni red ni pomemben. Ideja je, da imajo učeči se odrasli po eno interaktivno gradivo za vsak dan za čas 4 tednov. Gre za nekakšen koledarček dobrega počutja.
Uporaba:
- samostojno učenje udeležencev IO za krepitev (temeljnih) kompetenc: kritično mišljenje, bralna pismenost, splošna razgledanost, trajnost, glasba ipd.,
- popestritev pouka v formalnih programih (npr. z digitalizacijo, igrifikacijo),
- neformalni programi (jezikovni tečaji, študijski krožki, umetniške delavnice ipd.),
- kvalitetno preživljanje prostega časa (samostojno, s prijatelji, družino).
Gradiva lahko uporabijo tudi izobraževalci drugi strokovnjaki, ki na svojem področju delajo z odraslimi.
Digitalne sobe pobega lahko odprete na pametnih telefonih, a je uporaba na računalniku nekoliko prijaznejša zaradi velikosti zaslona.
Partnerji
V projektu sodelujejo ŠC Slovenske Konjice – Zreče, Svaz personalistů České republiky in DAFNI Kentro iz Grčije.
Financira Evropska unija. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti EACEA.
Vabljeni, preizkusite interaktivna gradiva!
Nataša Uskokovič (natasa.uskokovic@guest.arnes.si), ŠC Slovenske Konjice – Zreče